«Με τη σχεδία του Οδυσσέα» | Fred Boissonnas (FR)

Fred Boissonnas (FR) Ο François-Frédéric Boissonnas, γνωστός ως Fred Boissonnas (Γενεύη 1858 – 1946), ήταν Γαλλο-Ελβετός φωτογράφος. Είναι ιδιαίτερα γνωστός για τη φωτογραφική τεχνική του αλλά και την εκτεταμένη φωτογράφιση του ελληνικού χώρου επί τριάντα περίπου έτη, μαζί με τον συνοδοιπόρο του Daniel Baud-Bovy, πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της

Continue reading

Society doesn’t fit me but my little black dress does | Αλέξανδρος Κατσής, Ζακ Κωστόπουλος, Μαρία Λούκα (GR)

Αλέξανδρος Κατσής (GR) Ο Αλέξανδρος Κατσής είναι  φωτογράφος. Η δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε πολλά ελληνικά και διεθνή Μέσα, μεταξύ των οποίων: Vice news, “K” from Kathimerini, Vimagazino, Der Spiegel magazine, Associated Press, AFP agency, The telegraph, The independent, ΒΒC newsnight (fixer), South as a State of Mind , Lifo,

Continue reading

Βαλκανικοί αντίλαλοι. Ηχο-πορτραίτα από τη νοτιοανατολική Ευρώπη 1962 – 1987. Φωτογραφικές αφηγήσεις του Martin Koenig | Martin Koenig (US)

Martin Koenig (US) Παράλληλα με την έρευνα πεδίου, ο Martin Koenig υπήρξε συν-ιδρυτής και για χρόνια συν-διευθυντής του Κέντρου Βαλκανικών Τεχνών στη Νέα Υόρκη (το σημερινό Κέντρο Παραδοσιακής Μουσικής και Χορού), ενός οργανισμού με σκοπό την προώθηση της παραδοσιακής λαϊκής τέχνης κοινοτήτων που μετανάστευσαν στις ΗΠΑ. Ως ενεργό μέλος του

Continue reading

Dark Tree | Ρέα Παπαδοπούλου (GR)

Ρέα Παπαδοπούλου (GR) Αρχιτέκτονας και φωτογράφος, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Α.Π.Θ και φωτογραφία σε σεμινάρια μεταξύ των οποίων και διετές θεωρητικό σεμινάριο  ASFA photo courses στην ΑΣΚΤ.  Έχει δουλέψει σε μακροχρόνια φωτογραφικά θέματα εξετάζοντας κυρίως περιβαλλοντικά, κοινωνικά και αστικά ζητήματα. Τα φωτογραφικά της

Continue reading

Parallel Crisis | Γιάννης Καρπούζης (GR)

Γιάννης Καρπούζης (GR) O Γιάννης Καρπούζης γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ. Ασχολείται με τη διαχείριση του χώρου και την οργάνωση του χρόνου εκφραζόμενος από τα Μέσα της εικόνας, του λόγου και των μυθολογιών. Το

Continue reading

The Real and the Record

Διάρκεια: 09/10/2021 – 20/02/2022 Χώρος 1: MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ώρες λειτουργίας:  ΤΡ | ΤΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 11:00-19:00, ΠΕ > 11:00-20:00  Χώρος 2: MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών  Ώρες λειτουργίας: ΤΡ | ΤΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 10.00-18.00, ΠΕ > 12.00-20.00 MATHIEU ASSELIN LISA BARNARD AΛΕΞΗΣ

Continue reading

Τοποανθρωπολογίες

Διάρκεια: 06/10-04/12/2021 Ώρες λειτουργίας: ΔΕ | TΡ | ΤΕ | ΠΕ | ΠΑ > 10:00-17:00, ΣΑ > 13:00-21:00 Χώρος: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης - Βίλα Καπαντζή / Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 108 Η πλατφόρμα The Provinces στήθηκε σε μια ιστορική συγκυρία (Brexit,  εκλογή Trump) όπου στα κέντρα του δυτικού κόσμου επικρατούσε

Continue reading

Photobook boom / Η ελληνική περίπτωση

Διάρκεια: 07/10-04/12/2021 Ώρες λειτουργίας: ΔΕ | ΤΕ | ΣΑ > 10:00-15:30, ΤΡ | ΠΕ | ΠΑ > 10:00-20:00 Χώρος: Βιβλιοπωλείο Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης Η έκρηξη των φωτογραφικών βιβλίων διεθνώς, συνιστά πλέον και στην Ελλάδα μια διευρυμένη πραγματικότητα, με τις δικές της πολλαπλότητες και όψεις.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρουσιάζει η ελληνική ανεξάρτητη αυτοεκδοτική

Continue reading

Η κατάχωση και προστασία των αρχαίων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Διάρκεια: 05/10/21-19/01/2022 Ώρες λειτουργίας: ΔΕ | ΤΡ | ΤΕ | ΠΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 08:00-20:00 Χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Συνδιοργάνωση: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο – Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμμετέχει στη Thessaloniki Photobiennale 2021 με μια έκθεση ψηφιοποιημένου αρχειακού φωτογραφικού υλικού. Η έκθεση Κατάχωση

Continue reading

Sequences of Truth and Deception | Vanja Bučan (SL)

Vanja Bučan (SL) Η Vanja Bučan (1973-) είναι μία διεθνώς αναγνωρισμένη Σλοβένα φωτογράφος, που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Αποφοίτησε από το τμήμα φωτογραφίας ντοκουμέντου της Βασιλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Χάγης. Ωστόσο, μετά τις σπουδές της, απομακρύνθηκε από την καθαρά ντοκουμενταριστική φωτογραφία και επικεντρώθηκε στη σκηνοθετημένη φωτογραφία. Πριν γίνει

Continue reading